RISKIMATKA

Pelin kulku...Heitä action-heittokapulaa ja tee aina päätös seuraavasta heitosta sen jälkeen. Tavoitteena on aina saada suurempi tulos kuin edellisellä heitolla. Jos saat pienemmän tuloksen kuin edellisellä niin vuorosi päättyy ja saat nolla pistettä tältä kierrokselta. Mutta yhdellä heitolla ei saa pisteitä, vaan pisteitä saadakseen täytyy heittää ainakin kaksi kertaa onnistuneesti.

Esimerkiksi: Heität ekalla heitolla keilat 1 ja 4, niin seuraavalla heitolla sinun on saatava ainakin 5 saadaksesi pisteitä. Heität seuraavalla keilat 2 ja 8, tämä riittää jatkoon sillä yksi keila oli isompi kuin 5. Jos päättäisit kokeilla vielä kolmannen kerran, sinun pitäisi saada 9 tai isompi. Päätit jättää pelin tähän ja viimeisellä heitolla Action-kapulaan tuli kertomerkki (X), joten sait 4x8 = 32 pistettä. Saat valita vapaasti kaatuneista keiloista kaksi laskutoimitukseen.

Peli loppuu...Sopikaa jokin pistemäärä mihin pelaatte tai kierrosten lukumäärä. Tasoittava vuoro eli jokainen pelaa saman verran kierroksia. Eniten pisteitä saanut voittaa.

Takaisin Extrat sivulle